EWALUACJA WYNIKÓW NAUCZANIA
Wychodząc naprzeciw nowym trendom w edukacji oraz dbając o dobro i prawidłowy rozwój
emocjonalny dzieci do metody Savvy Ed zostały wprowadzone elementy OCENIANIA
KSZTAŁTUJĄCEGO (ang. formative assessment).
Uczeń (i rodzice) mogą liczyć na:
★ jasne stawianie i komunikowanie celów lekcji i całego kursu. Ma to na celu budowanie w
uczniach świadomości w jakim kierunku zmierzają i jakich finalnych efektów od nich
oczekujemy.
★ budowanie samooceny uczniów, dzięki której dziecko będzie się uczyło określać w jakich
obszarach czuje się już pewnie, a które wymagają utrwalenia / powtórek.
★ informację zwrotną na każdym etapie nauki oraz stały kontakt z rodzicami. Zarówno
podczas lekcji, jak i tabeli zaliczeń, czy w raportach, lektor będzie informował co dzieci mają
już opanowane na zadowalającym poziomie, nad czym jeszcze będzie z grupą pracować i na
co na każdym etapie należy zwrócić uwagę.
★ jasne i przejrzyste kryteria oceniania, zawsze ogłaszane PRZED zaliczeniem, testem czy
zadaniem domowym, tak, aby uczeń dokładnie wiedział czego od niego oczekujemy (tzw.
NACOBEZU – „na co będziemy zwracać uwagę”).
Oprócz oceniania kształtującego w metodzie Savvy Ed stosujemy także ocenianie sumujące,
polegające na mierzeniu określonych umiejętności i osiągnięć uczniów pewną określoną miarą
(najczęściej stopniami). Jest ono zawsze zorientowana jest na sukces. Nasza naczelna zasada to: NIE
WYSTAWIAMY OCEN INNYCH NIŻ A! Po prostu – jak dziecko zaliczy daną część materiału, dostaje A
(odpowiednik oceny „6” w angielskim systemie oceniania). Dziecko dostaje tabelę zaliczeń, a niej
dokładne wytyczne jeśli chodzi o rodzaje zaliczeń oraz o umiejętności jakimi musi wykazać, aby dany
element zaliczyć.